قهوه ونوش، یک فنجان جوانی

  • twitter
  • instagram
  • telegram
  • whatsapp

بهترین میکس های قهوه

بهترین میکس های قهوه

توجه داشته باشید که بزرگترین تولید کننده های قهوه که اکثرا در کشور ایتالیا هستند از ترکیب دانه های مختلف میکس های مخصوص خود را دارند که هر کدام دارای طعم و بوی متفاوتی است. بهترین میکس از نظر هر شخصی متفاوت است ،ولی در کل یک میکس خوب باید  دارای عطر و بوی عالی به هماه اسیدته متوسط و همچنین کافیین استاندارد باشد. طعم مهمترین فاکتور  در انتخاب قهوه است لذا باید حتما میکس انجام شده دارای طعم خوبی باشد.

 

بهترین میکس دانه قهوه اسپرسو

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه بهترین ترکیب قهوه اسپرسو باید به آن اشاره کنیم، شناخت بهترین ترکیب دانه برای تهیه میکس‌های مختلف است. به طور کلی می‌توان گفت که نوع قهوه انتخابی به سلیقه شما ارتباط خواهد داشت.

بعضی از افراد دوست دارند قهوه‌های تلخ را تجربه کنند و برخی دیگر از چنین امری خودداری می‌کنند. نوع دانه قهوه انتخابی شما در این زمینه کاملاً موثر است و به همین دلیل باید نسبت به آن دقت داشت.

بیشتر کارشناسان امر توصیه می‌کنند که جهت ساخت بهترین میکس اسپرسو باید به سراغ دانه‌های عربیکا برویم، البته، انتخاب ترکیبی از این دو مورد نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چنین موضوعی باعث می‌شود تا طعم قهوه‌تان بیش از پیش دل‌انگیز شود و در خاطرتان باقی بماند.

در حالت کلی قهوه شما باید میزان کافئین متعادلی داشته باشد و اسیدیته آن بیش از حد نشود. برای دستیابی به این هدف توصیه می‌کنیم که میزان دانه‌های عربیکا در قهوه شما بیشتر از دانه‌های روبوستا باشد. توجه به همین مورد موجب می‌شود تا بتوانید به قهوه‌ای متعادل و البته کاملاً خوشمزه دست پیدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید که هرچه مرغوبیت دانه‌های خریداری شده بالاتر باشد، طبیعتاً طعم نهایی قهوه شما تازه‌تر خواهد بود. با توجه به این موارد باید گفت بهترین ترکیب دانه قهوه اسپرسو شامل دانه‌های عربیکا و روبوستا به صورت همزمان است.

به طور کلی انواع دستورات ترکیب اسپرسو مهم در این زمینه عبارت‌اند از:

  • تلخ
  • نیمه تلخ
  • تلخی پایین
  • مدیوم کلاسیک
  • خالص (Pure)

۱. تلخ

بهترین ترکیب قهوه اسپرسو تلخ با دانه‌های خاصی همچون ویتنام دارک و اندونزی دارک تولید می‌‌شود. اکنون این پرسش به میان می‌آيد که میزان ترکیب هر یک از این موارد چنین قهوه‌ای به چه شکل است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که میزان ویتنام دارک باید حدوداً سی درصد و اندوزی دارک نیز حدوداً چهل درصد باشد.

برای سی درصد باقیمانده می‌توانید از بین چری مدیوم یا پی بی مدیوم یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این ترکیب کاملاً تلخ است و به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد علاقه خاصی به آن نشان‌ ندهند. در هر صورت اگر عاشق قهوه اسپرسو تلخ هستید این گزینه یک انتخاب عالی برای شما به شمار می‌آيد.

 

۲. تلخی بسیار پایین

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال بهترین میکس Espresso با تلخی پایین هستند، اما به جای دستور پیشین به سراغ استفاده از سی درصد قهوه ویتنام دارک، سی و پنج درصد چری مدیوم یا پی بی مدیوم و سی و پنج درصد اندونزی مدیوم بروید.

این نوع ترکیب به شما قهوه‌ای می‌دهد که میزان تلخی آن کاملاق پایین است و به همین دلیل افراد بسیار زیادی بدون نگرانی از تلخی زیاد می‌توانند از آن استفاده کنند. البته، این نوع اسپرسو با اسپرسو اورجینال و اصیل کمی متفاوت است، زیرا اسپرسو در هر صورت باید کمی تلخ باشد.

۳. تلخی میانه

ترکیب اسپرسو با میزان تلخی میانه یکی از مهم‌ترین ترکیب‌هایی محسوب می‌شود که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. برای ایجاد این ترکیب باید به سراغ بیست و پنج درصد چری مدیوم، بیست و پنج درصد اندونزی مدیوم و پنجاه درصد ویتنام دارک بروید. این ترکیب به شما اجازه می‌دهد تا طعم یک قهوه کاملاً متعادل از لحاظ تلخی را بچشید.

 

۴. میکس مخصوص طرفداران عطر قهوه

اگر از جمله افرادی به شمار می‌‌آيید که قصد دارند قهوه آن‌ها عطر بی‌نظیری داشته باشد، باید به سراغ میکس مختص به خود بروید. چنین میکس خاصی معمولاً از هفتاد درصد قهوه عربیکا تولید می‌شود. در سی درصد باقیمانده می‌توانید از قهوه روبوستا استفاده کنید.

بهترین ترکیب قهوه اسپرسو برای افراد عاشق عطر قهوه باید دارای عربیکا از نوع ۱ یا ۲ باشد. این نوع عربیکا بیش‌ترین میزان عطر را به شما می‌دهند و به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی در این زمینه محسوب می‌شوند.

البته، علاوه بر نوع ۱ یا ۲ بودن، باید به مواردی همچون کشور سازنده قهوه نیز دقت کنید، زیرا این موضوع نیز بر روی عطر قهوه شما اثر می‌گذارد.

به عنوان مثال استفاده از قهوه ۱ یا ۲ گواتمالا عطر کمتری نسبت به قهوه عربیکای تولید شده در کلمبیا خواهد داشت. معمولاً توصیه می‌شود که برای تولید یک میکس مناسب با عطر عالی به سراغ قهوه کلمبیا بروید. این نوع قهوه دارای عطر بسیار زیادی است که قطعاً عاشقان اسپرسو از آن نهایت لذت را خواهند برد.

 

۵. میکس خالص

منظور از میکس خالص قهوه‌ای است که در آن تنها از یک نوع قهوه استفاده شده است. به عنوان مثال برای تهیه بهترین ترکیب دانه قهوه اسپرسو از نوع میکس خالص عربیکا باید تنها از دانه‌های عربیکا استفاده کنید. در واقع اجازه ندارید تا حتی یک درصد روبوستا را به چنین میکس‌های خالصی اضافه نمایید.

اگرچه این نوع میکس جالب به نظر می‌رسد، اما در اکثر موارد توصیه می‌شود به جای میکس خالص از میکس‌هایی استفاده کنید که شامل چندین نوع قهوه مختلف باشند.

 

۶. میکس مدیوم کلاسیک

اگر برای تهیه میکس مدنظر خود از پنجاه درصد عربیکا و پنجاه درصد روبوستا استفاده کنید، یک میکس مدیوم به دست می‌آورید. در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها از همین میکس به عنوان میکس اصلی اسپرسو استفاده می‌کنند، زیرا هم عطر خوبی دارد و هم طعم آن به نحوی است که حتی طرف‌داران حرفه‌ای اسپرسو از آن لذت می‌برند.

بنابراین،‌ این میکس نیز ارزش احتمال کردن را دارد و احتمالاً از نتیجه آن کاملاً راضی خواهید بود، البته به شرطی که از دانه‌های مناسب و کاملاً تازه کمک بگیرید.

 

در آخر، بهترین ترکیب قهوه اسپرسو کدام است؟

با توجه به تنوع مختلف انواع ترکیبات اسپرسو شاید این پرسش برای شما به وجود آمده باشد که بالاخره کدام یک از موارد فوق بهترین ترکیب محسوب می‌شوند و باید به سراغ کدام یک برویم؟ برای پاسخ به این پرسش نمی‌توان تنها به یک گزینه خاص اشاره کرد.

نوع ترکیبی که انتخاب می‌کنید رابطه مستقیمی با قهوه مدنظر خود شما دارد. برای تهیه بهترین ترکیب قهوه اسپرسو باید در گام اول سلیقه خود را در نظر بگیرید و سپس نوع ترکیب را با توجه به همین مورد تنظیم کنید.

اگرچه در موارد فوق به برخی از مهم‌ترین ترکیبات اسپرسو در جهان اشاره کردیم، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید تجربه شخصی داشته باشید. از تجربه کردن طعم‌های جدید قهوه نترسید. میزان ترکیبات را به هم بزنید و هر بار یک میکس جدید بسازید. کسی چه می‌داند، شاید محبوب‌ترین ترکیب جهان توسط شما کشف شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *